Subject: FW: Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus (kohtuhaldusmudel)
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Tue, 13 Aug 2024 16:08:52 +0300

From: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 22, 2024 5:08 PM
To: Mari-Liis Mikli <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste 
muutmise seadus (kohtuhaldusmudel)

Tere!

Justiitsministeerium on esitanud kooskõlastamisele kohtute seaduse muutmise 
ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus (kohtuhaldusmudel). 
Kaitseministeerium on eelnõu läbi vaadanud ning leiab, et eelnõul sisuline 
puutumus Kaitseministeeriumi valitsemisalaga puudub, ja kooskõlastab selle 
märkusteta vastuskirja saatmata.

Juhime tähelepanu, et eelnõu § 3 on kaitseväeteenistuse seaduse pealkiri 
ekslikult lahku kirjutatud. Eelnõu § 1 p 20 kontekstis juhime tähelepanu, et 
võib olla vajalik reguleerida ka haldus- ja arendusnõukogu liikmete 
volituste jätkumist kriisiolukorras (vrd KaLS § 17 lg 6 ja 8 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/130042024003#para17> ), kuid sisulist 
seisukohta selles küsimuses ei kujunda.

Lugupidamisega

Sander Põllumäe

õigusloome nõunik

Kaitseministeerium

õigusosakond

telefon +372 717 0048; +372 53531298

 <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

veebileht:  <http://www.kaitseministeerium.ee/> www.kaitseministeerium.ee

From: Tõnis Sõnum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 22, 2024 4:33 PM
To: Sander Põllumäe <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste 
muutmise seadus (kohtuhaldusmudel)

Ei ole vaja selle pärast kooskõlastamisele saata  - ega meil ei saa selle 
muudatuse vastu midagi olla – aga võid neile märku anda, et 
kaitseväeteenistus kirjutatakse kokku :)

Tõnis

From: Sander Põllumäe <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 22, 2024 4:26 PM
To: Tõnis Sõnum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste 
muutmise seadus (kohtuhaldusmudel)

Tere, Tõnis!

Kas sa tahaksid seda eelnõu kooskõlastamisele või saadan teadmiseks ja 
märgin kooskõlastatuks. Vaatasin läbi ja Kaitseministeeriumi valisemisala 
puudutavad üksnes § 1 p 20 ja § 3, muu on pelgalt justiitshaldus.

„§ 1. Kohtute seaduse muutmine

[--]

20) paragrahv 38’3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„§ 38’3 . Kohtute haldus- ja arendusnõukogu ülesannete üleandmine Riigikohtu 
esimehele

Kui kohtute haldus- ja arendusnõukogu ei saa erakorralise või sõjaseisukorra 
ajal kokku tulla, võib edasilükkamatute vajaduste korral täita kohtute 
haldus- ja arendusnõukogu ülesandeid Riigikohtu esimees.“;“

ja

„§ 3. Kaitseväe teenistuse seaduse muutmine

Kaitseväe teenistuse seaduse § 39 lõike 1 punktis 7 asendatakse sõnad 
„kohtute haldamise

nõukoda“ tekstiosaga „kohtute haldus-ja arendusnõukogu“.

Lugupidamisega

Sander Põllumäe

õigusloome nõunik

Kaitseministeerium

õigusosakond

telefon +372 717 0048; +372 53531298

 <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

veebileht:  <http://www.kaitseministeerium.ee/> www.kaitseministeerium.ee

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged 
information. If you are not the intended recipient, please notify the sender 
immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any copies. Any 
dissemination or use of this information by a person other than the intended 
recipient is unauthorized and may be illegal.